~~a Server Klanu E-Shadows [TP]~~
Counter Strike 1.6 non steam (87.206.78.199)
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum ~~a Server Klanu E-Shadows [TP]~~ Strona Główna
->
Techniczne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Organizacja forum
----------------
Regulamin forum
Propozycje, uwagi i sugestie co do tego forum
Offtopic
Smietnik
NOWE FORUM !
Counter Strike 1.6 Non -steam
----------------
Instalacja i podstawy Counter Strike 1.6 Non Steam
Serwery Counter Strike 1.6 Non Steam, adresy i opinie
Nasz server ! ~~Polishrevres~~
Skrypty / Configi CS 1.6
Porady na temat gry
Czarna lista
Techniczne
CS Fun
Pomoc
----------------
Help
Poradnik
Kontakt z nami
Download ,torrenty , rapidshare itp
----------------
Programy
Filmy
Inne
Gry
GSM
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
[H]exia
Wysłany: Czw 18:35, 13 Mar 2008
Temat postu:
Ja sądze (i pewnie mam racje), że w tyj sytuacji wieksza role gra Internet, ja mam DSL, 4000 MB ramu, procesor 4,7 i nie mam mozliwosci postawienia servera
Blazer
Wysłany: Czw 22:22, 21 Lut 2008
Temat postu: Sprzęt na serwer
Ogólne informacje jakie powinieneś mieć na uwadze, jeśli stawiasz własny serwer.
Lepiej jak masz maszynkę dedykowaną na HLDS tylko i wyłącznie, aby nie przycinało gry, oczywiście inne usługi też mogą być np.: www, ftp ale to już sprawdź jak się gra, jak jest duże obciążenie serwera.
Procesor:
Minimum 500 MHz, im więcej tym lepiej, najlepiej na procesorze nie oszczędzać, albo mieć conajmniej 1 GHz.
Licz jakieś 50 MHz na gracza (slot).
Karta Graficzna, dźwiękowa:
Ogólnie, te co są na płycie głównej (jeśli są) to starczą.
Jak nie ma, to karta graficzna, może być od roku 1990 lub nowsza na ISA albo PCI (AGP i PCI-EXPRESS to będzie raczej marnacja pieniędzy)
Karta dźwiękowa zbędna.
HDD:
Właściwie jakikolwiek, jak masz szybsze dyski, to będzie się szybciej mapa tylko zmieniać. Standardem są już ATA 100 czy nawet SerialATA, SCSI jeśli cię stać, RAID zbędny.
Szybkie dyski powinieneś mieć wtedy, gdy korzystasz ze skryptów przetwarzających duże ilości danych z logów, np.: statystyki, wtedy te nie powinny powodować lagów na serwerze.
RAM:
Na Linuksie 256 MB spokojnie starczy na jeden serwer HLDS, ale w rzeczywistości ram'u nigdy za dużo, a na Windowsie minimum 256 (aby system wtedy pracował w miarę).
Najlepiej jak najszybsza i przy dużych ilościach zalecane są ECC (tzw. kości z ECC, droższe ale lepsze na serwer). Teraz w dobie DDR starczy cokolwiek.
Serwer HLDS powinien zżerać jakieś 64 MB ram’u, ale może i więcej - zależy od ilości i jakości wgranych dodatków.
Serwery SRCDS konsumują o wiele więcej.
Łącze:
NIE NEOSTRADA - zapomnij.
Powinieneś mieć najlepiej łącze symetryczne,
5 kilobajtów/s upload’u na gracza, trochę mniej download’u, czyli jak masz 16 graczy, to powinieneś mieć jakieś 80 kilobajtów/s = 640 kilobitów/s w obie strony.
Jeśli posiadasz łącze symetryczne 0.5 megabit’a to powinno być dobrze.
Jednakże są to wartości dla sv_maxupdaterate 30, jak masz wyższe wartości to ilość danych drastycznie wzrasta.
DSL i A-DSL (z ofert w Polsce) nie za bardzo się nadaje na serwery gier z prostej przyczyny - usługa ta ma proporcjonalnie mały upload, który jest ważniejszy przy serwerze gier, niż download.
25 kilobajtów/s jest to absolutne minimum na 10 slotów - da się na tym pograć, ale jakość gry będzie tragiczna.
25 kilobajtów/s to dla 10 slotów jest tyle, kiedy na serwerze nic się nie dzieje.
Kiedy jest bardzo dynamiczna gra to średni upload jest przy 10 slotach 35-45 kilobajtów/s - w zależności od akcji skakać potrafi do 75 kilobajtów/s.
Możecie więc sobie wyobrazić ile łącza potrzeba na serwer CW (pamiętajcie, że serwer gier więcej wysyła - upload, niż pobiera - download)
Duże znaczenie ma wybór dostawcy - w zależności od niego osoby w różnych częściach Polski i Europy będą miały pingi dobre albo złe.
Na przykład często serwery na łączach TPSA mają dobre pingi dla osób z Neostradą, ale gorsze dla innych graczy i vice versa. Nic na to nie poradzisz, taka jest specyfikacja łącz w Polsce, szczególnie na styku TPSA i inni dostawcy.
System:
Zależy co wolisz, ale większość chodzi na Linuksach i temu podobnych, bo jest mniej zasobożerny i stabilniejszy, ale niektóre binarki nie są dobrze zoptymalizowane.
Windows - hmmm, no raczej z rodziny NT, najlepiej 2000 (no, ale raczej nie XP, ale jak musisz to z SP2, w XP wyłącz te kolorowe style, bo to pożera ram niemiłosiernie).
Ogólnie HLDS trochę więcej FPS wyciąga na domyślnych ustawieniach na Linuchu (ale przecież zawsze można poprawić ustawieniami, itp.),
Subiektywne opinie:
SlackWare - Słyszałem o strasznych lagach, ale to może wynikać z konfiguracji.
RedHat - Chyba najlepiej HLDS chodzi (przetestowane na swoim sprzęcie)
Debian - Podobnie jak w przypadku RedHat'a.
*BSD - Trzeba włączyć emulację linuksa w konfiguracji serwera.
Tani serwer na LAN:
Pentium III 733 MHz + 256 MB RAM, Win XP z wywalonymi wszelkimi zbędnymi usługami powinien spokojnie pociągnąć 20 osób, szczególnie na lanie, ale jeśli nie mają drastycznych parametrów sieciowych (na 101, 101, 25k raczej sobie nie pograją).
Tak więc nie wywalajcie starych komputerów
W rzeczywistości nawet stary Celeron 333, może pociągnąć tyle osób, no ale raczej nie na sv_updaterate 101.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin